donderdag 15 maart 2018

Mijn eerste velomobiel!!!

14-03-2018 Voor mij de grote dag om mijn eerste velomobiel op te gaan halen.

Het was wel even vroeg opstaan. Ik wilde de eerste trein hebben naar Dronten om een beetje op tijd aan te komen bij velomobiel.nl. Maar voor een nieuwe fiets heb ik dat wel over.

Het was onderweg behoorlijk mistig en kon op sommige plekken niet eens naar buiten kijken.
En eenmaal in Dronten maar even een stukje lopen. Nog steeds was het mistig.

Rond kwart voor negen was ik er dan eindelijk.

Voor mij erg bijzonder. Dit was mijn eerste keer hier na mijn proefrit met de Quattrovelo.

Eenmaal binnen gekomen zag ik mijn grote vriend al staan. En Allert pakte hem voor me.
Wat vind ik hem mooi.


Deze kleur valt wel op hoop ik.

Het eerste wat gedaan moest worden in het afstellen van de stoel. Ik zat namelijk met mijn hoofd tegen de kap aan. Na deze goed was gezet moesten mijn trappers natuurlijk ook een stuk dichter bij me gezet worden.

Kon ik mooi een foto van zijn snoet maken.


Nadat dat klaar was kon ik een proefritje maken om te kijken of alles paste en naar wens was.
Maar nee mijn hakken raakte af en toe de rand van de voetgaten. En dat wilde ik natuurlijk niet.

Dus Allert moest even die gaten wat aanpassen.
En meteen een moment dat ik de onderkant ook op de foto kon zetten.

 

Ja en toen was hij toch echt passende en klaar om te vertrekken.
Maar alleen zou ik dit niet gered hebben. En had Roef aangeboden mij terug te fietsen naar Zevenaar.

Nadat Roef zijn fiets ook even onder handen was genomen en klaar was voor vertrek. Hebben we even wat gegeten en gedronken.

En toen de fietsen inpakken.


Eenmaal klaar moest ik toch wennen om mijn voeten vast te klikken. Dus even zoeken ziet er na mijn idee best stom uit.


Maar eenmaal buiten was het dan zover.
Roef instappen ik ben zover.


En dan is het toch echt tijd om te gaan. Voor mij een lange tocht in een fiets.
Nee nooit eerder dan de proefrit in een velomobiel gezeten.

Tja waar ik snel achter kwam is dat ik nog niet handig ben om tijdens het rijden foto's te maken.
Maar ik heb er een paar van onderweg.


 

Ook Roef heeft mooie foto's gemaakt. En zie ik thuis dus pas terug hoe het eruit ziet als ik achter iemand aan rijd.



Onderweg hebben we redelijk door kunnen blijven rijden. En ik probeerde boven de 20km/u te blijven rijden, maar dit ging meer dat makkelijk. Dus toch heeft een velomobiel duidelijk voordeel.

Hierdoor hadden we een stalker. Voor langere tijd bleef er iemand achter ons aan fietsen met (ik denk) een e-bike. Dat hield hij erg lang vol met bochten afslagen en lange rechte stukken bleef hij keurig achter ons aan rijden. En Roef had dit ook door.


Zoals ik had geschreven. Mijn verwachting van dat onderweg 100 keer moeten steken bleef uit.
Ik was redelijk snel er achter hoe ik moest sturen in de bochten. Maar toch hier en daar dacht ik dat ik niet uit zou komen. Of maakte ik behoorlijk grote bochten zodat ik op de verkeerde weghelft uit kwam. Nu nog maar eens even zien hoe dat is met mijn dagelijkse routes in de omgeving.

Tijden ben ik heel slecht in. Maar we vertrokken rond kwart voor 1 en waren rond 7 uur bij mij thuis. Totaal volgens mijn teller 93 kilometer.
Voor een eerste keer met mijn conditie vind ik dat het erg goed ging.

Maar heb nu wel enorm last van mijn voeten. Want het is toch een nieuwe fiets waar ook je lichaam aan moet gaan wennen. Dus vandaag fiets ik alleen maar 16 kilometer in twee keer. Aangezien dat een verplichting voor mij is. Ik moet naar mijn paard toe.

En aangezien mijn open ligger nog bij de fietsenmaker is, is het niet anders dan dat ik met The GreenThing moet gaan rijden.

Er komen nog stickers met de naam erop. En dit is een beetje mijn idee.




En uiteraard een foto in het donker. Want met de laatste dingen regelen was het toch donker geworden.


Kortom voor zover ben ik enorm blij met mijn nieuwe aanwinst.

Roef nogmaals bedankt dat je met mij mee wilde rijden. Want zonder jou was dit een behoorlijk moeilijke en lang durende tocht geweest.


13 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven Kjeld. En graag gedaan. Heel veel plezier met je nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier met je nieuwe fiets. Op het Paastreffen kan je het hele weekend lang tips van andere velomobilisten krijgen. Hier vind je er ook een paar: https://kampeerwijzer.com/vervoermiddelen/velomobiel/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel. Ik zal alleen zondag avond op de paastreffen zijn. Als muzikant.

    Bedankt voor de link. Ik zal zeker even tijd erin steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat Kjeld! Mooie fiets, en een mooi eerste blogbericht!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Adri,

      Ik heb jou fiets gezien met mijn proefrit. Waren ze nog druk mee.

      Verwijderen
  5. Leuk! Ik heb je blog gevonden. Ik wens je vele mooie kilometers met je QV toe.

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Erwin,

      Ik zie dat je mijn blog gevonden hebt.
      En bedankt, ik ga zeker meer fietsen nu.

      Groetjes.

      Verwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd Kjeld, Mooie kleur ook. Ik had hem al zien staan toen ik een proefrit maakte. Moet zelf nog even wachten tot de mijne klaar is.
    Groeten uit Muntendam
    Marten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marten,

    Wat een leuke reactie. Ook dat hij dus al gezien is met de proefrit.
    Zo kende ik dus de fiets van Adri.

    Succes met het wachten. Is bij mij 10 maanden geweest.

    Groetjes, Kjeld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wachten lijkt mij het moelijkste, maar is het vast wel waard.

      Verwijderen
  8. Veel plezier Kjeld, De groene kleur is al aardig opvallend met belijning maak je hem helemaal eigen :)
    Doe het rustig aan in het begin. Je spieren moet even wennen..
    Succes.. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Cees, Dank je wel. Ja zo groen valt hij wel op.
      De velgen krijgen sowieso groene belijning.
      Mijn spieren moeten inderdaad wennen. Het is duidelijk anders dan mijn open ligger. Groetjes, Kjeld

      Verwijderen