dinsdag 3 april 2018

Nog nooit zoveel ligfietsen gezien bij elkaar!

LOL bij Roef.


Het was een super leuke en gezellige dag. In de ochtend ging LOL vanuit Zutphen op zieke bezoek bij Roef. En toen we zagen dat ze over Zevenaar gingen ben ik voor hun uit gefietst om hun op te wachten. Dat wachten duurde echter nog geen minuut. Omdat ik uit Zevenaar kom en de weg goed ken mocht ik voor rijden het laatste stuk. We zijn over de polderdijk gereden in plaats van door Herwen. Dit omdat dat makkelijker is met een grotere groep en omdat in Lobith via die kant een hoop straten open liggen.

Eenmaal bij Roef was het meteen ook super gezellig. Roef stond de hele meute al op te wachten. Ook kon iedereen meteen mijn nieuwe aanwinst zien. Eenmaal binnen zoals het hoort lekker appelgebak.

Toen de LOLlers weg gingen bleef ik nog even hangen om met Roef te overleggen voor de avond.
Hij zou met mij en mijn vader mee kunnen rijden naar het paastreffen.

Het Paastreffen.

Kwart voor 6 was Roef bij ons thuis afgezet en kon hij met ons mee richting Otterloo.

Eenmaal daar zag ik enorm veel fietsen staan. Voor mij een eerste keer om zo'n grote groep ligfietsen te zien bij elkaar. Dus eerst even een rondje fietsen kijken gedaan.

Maar de reden dat we er heen gingen was omdat ik daar zou optreden met mijn vader. Ik was al van plan met de fiets daar heen te gaan, maar om muziekinstrumenten mee te kunnen krijgen zat er niks anders op om met de auto te gaan. Plus nu kon Roef ook mee.

Het was er super gezellig al voor dat we de instrumenten naar binnen brachten. Uiteindelijk maar een geschikt plekje zoeken om alles uit te stallen. Toen alles binnen stond was volgens mij nog steeds niet iedereen op de hoogte dat er echt live muziek kwam. Ik hoorde namelijk al dat er mensen dachten dat het een 1 april grap zou zijn.

Nadat Rembrant even kort vertelde hoe hij mij heeft leren kennen en hoe we op dit idee kwamen was het zover. Het optreden kon beginnen.

Ik had er best wel last van dat sommige instrumenten echt lang koud bleven. En met een hoop gestuntel kwam er toch een leuk optreden uit. We miste één bandlid van onze band Alkina. Bestaand uit mijn vader, beste vriend en ik. Hierdoor miste we al wat. En ondanks dat ik al vaker met mijn vader alleen gespeeld heb was het weer even wennen.

Er kwam wel een leuk optreden uit in twee delen zodat iedereen tussendoor nog eten en drinken kon pakken. En vragen stellen over onze instrumenten. Aangezien wij alleen traditionele instrumenten gebruiken van over de hele wereld. Hierdoor is een hoop onbekend voor vele mensen.

Van verschillende mensen was er zeker interesse naar de instrumenten en onze muziek. Dus heb ik ook nog wat visitekaartjes uitgedeeld.

Leuke dag.

Na deze leuke dag ben ik zeker van plan om naar meer treffen te gaan. Het is een zeer gezellige groep en iedereen kent iedereen krijg ik het idee. Ook tochten vind ik leuk, maar moet ik eerst nog even iets meer kilometers maken met TheGreenThing. Maar dit gaat allemaal wel lukken.
Dus bij deze is er zeker een tot ziens.


2 opmerkingen:

  1. leuk om je te ontmoeten Kjeld! Volgende keer mee met LOL?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben met de eindejaarsrit mee geweest op een open ligger. Maar als ik aan mijn nieuwe fiets een beetje gewend ben fiets ik zeker wel weer een keer mee. Of vaker.

      Verwijderen